Téma 09: Plány, vize

Devátý díl nepravidelného pořadu: Epizodický Tématický Pokec. Dnes se zaměřím na plány kanálu v blízké budoucnosti a nad dalšími tématy.

Video vydáno 23.7.2018

👇👇 Níže si můžeme zavzpomínat na dobové komentáře komunity. Kliknutím na šipku níže se otevře komentář autora. Kliknutím na jméno se odebereš na jeho YT kanál. 👇👇
💬✍ XmatuliXLP

Parádní kulisa k Overwatchi, díky 😀 🙂 Hele…lajky jsou prima, mám je rád, tvrdne mi z nich koko…no, zkrátka jsou pro mě dobrý indikátor toho, kolika lidem se video líbilo natolik, že se rozhodli kvůli cizímu člověku udělat klikanec navíc. Co se týče těch stříhů v Let’s playi…ano, já je třeba dělám. Jeden z těch hlavvních důvodů je ten, že jsem řekl: „Ano, tak bandicam už zapnout umím, intro tam vložit umím, půl hodiny žvanit umím…hell, vždyť zvládnám i 4hodinový streamy 😀 “ Takže jsem si řekl že je čas vyzkoušet něco nového a posunout se trochu dál. A ani mě nijak netrápí, že video se kterým jsem si dal nadprůměrnou prác ( a při střihu mi 6x spadl program 😀 ) nemá ve výsledku ani tolik zhlédnutí. Zkrátka jsem si užil ten proces tvorby a ohlasy byly milej bonus k pocitu satisfakce. Máme oproti slavným velikou výhodou. Můžeme si dovolit, aby nás YT výhradně jen a pouze bavil a nemusíme mít strach, že nebudem mít příští měsíc co žrát 🙂 Jinak omlouvám se , poslední dobou tvůj kanál moc nestíhám sledovat. Je to napůl kvůli času a pak, přiznám se, jsem hodně solokanálovej divák. Vždycky mám takové období. Teď si hafo jedu na Soodycast, předtím Nixxiom, před tím Pyrocynical…ale vždycky se na tvůj kanál rád vrátím 🙂

outfreyn

ahoj, pěkný, helly, pro plynulost v povídání a zároveň, aby sis jako řidič vydělal a neprodělal, to fakt chtělo natočit si v klidu řídící gameplay (a nesrážet chudáky řidiče v odstavných pruzích s čmoudícím vrakem 🙂 )a pak si sólo povídat. takhle to bylo herně prodělečný a myšlenkově rozpolcený místy, ale zase… byla to jistá výzva. 🙂 to jak povídáš o strategiích, z mýho pohledu nejvíc pochopitelný téma. lidi dneska mají málo trpělivosti sledovat cokoli delšího rozvleklejšího co se později tříbí a vyvjíjí, jako třeba strategie. to je žánr na sledování (a zvlášť v případě sérií) pro víceméně fajnšmekry. třeba dvojku dunu mě tehdá bavilo sledovat, naráz bych jí určitě nedal, ale něco středověkýho co jsem jako dospívající nehrál, aby mě oslovilo a pravidelně jsem to sjížděl při vydávání, by mi asi nešlo moc snadno…. když někdo natáčí denně a vydává, musí ho to hodně bavit nebo živit. já už jsem od pravidelného a častého vydávání upustil a najel na frekvenci, která mi vyhovuje. diváci si taky vybírají co kdy a jak budou sledovat a ať už to hrotím v uveřejňování nebo ne, je koneckonců stejně neuženu, budou si v klidu dál sledovat co se jim zachce a spíše jsem zjistil, že tvůrcovo časté vydávání si moc lidí ani vážit neumí, takže mnohem lepší reakce jsou, když jako tvůrce vydávám občasně. btw – dokážeš se vrátit k tomu co jsi točil 3 roky zpět a dohrát to? navnadit sebe a ostatní, ještě když je to jiný kanál než tvůj současný aktivní? kvantity – na tohle jsem přestal dávat důraz už nějakou dobu zpět, spíše inspiruju lidi, aby si toho nevšímali a raději komunikovali přímo. nicméně pro tvůrce (zvláště nezávislýho s malou odezvou) je často problém dostat jakoukoli reakci, tak se mnozí alespoň uspokojují čísly, když už nic jinýho od diváků nemají… každopádně makat jako šroub a pak úpěnlivě sledovat kvantity mi přijde hodně žalostný a vnitřně demotivující, pokud snahou není si v prvý řadě vydělat peníze… lajky používám stejně, jako značku že jsem video viděl. tvoje minutový intro mě nevadí, když si vezmu jak řídce vůbec sleduju letsplaye ať už kterýkoli, intro se mi jen tak neznechutí a neřeším jak dlouhý je a když už bude třeba půl hodiny, tak ho prostě přejedu. 😉 takže už pear s mattem ukončili fb skupinu lpčkářů? já jsem se k tomu už vyjadřival na discordu a bylo vidět jak se chtělo komu komunikovat… prostě už to neřeším, pochopil jsem, že každý lp tvůrce si chce povětšinou jet na svým kanále, s nikým na ničem moc nespolupracovat, pouze výjimečně a komentovat příležitostně. tak to je a tak to ber nebo nech, nezávislý tvůrce! 🙂 já ty očekávání ořezal a už si jedu jak mi vyhovuje… energii ve hry věnuju když se mi chce, nikoho do ničeho nenabádám a hledím si svého… tak jako každý. dělám to pro sebe a když něco někoho baví a zakomentuje, je to fajn bonus, ale počítat s tím nelze. někdy to možná může vyznít smutně, na druhou stranu, co čekat, když se lidi osobně neznají… čas je realtivní, souhlasím. už jsem o tom mluvil v někdejším vlogu, času máme všichni stejně, akorát ho podle priorit věnujeme jak je náš zájem nebo jak nás to kam z vnějšku nutí a my si to neumíme u sebe zorganizovat, nicméně… nejde tady ani tak o čas jako o chuť. já už to říkám v různých dílech (povětšinou u pathologicu), přijde mi to jako přesnější formulace. jsem zastáncem toho, že je třeba být aktivní a umět si čas rozvrhnout efektivně podle toho do čeho chce člověk věnovat energii, ale oproti tomu je třeba, abych zároveň uměl odpočívat a přestat se nutit do čehokoli. současně dělám psychicky namáhavější zaměstnání a to znamená, že jsou někdy dny, které skoro celé prospím. není to ztráta času, je to můj čas odpočinku a načerpávání energie a to má svůj smysl. četl jsem, že i vrcholoví sportovci před důležitým utkáním spí klidně 12 a více hodin denně, protože jejich výkonnost a efektivita se tím následně zvýší. a tak to je, pokud mám být energický, mají mě samovolně napadat vtípky a dokázat kombinovat různé situace a procházet plynule hrou, musím být svěží a fit a to znamená, že potřebuju předtím čas na odpočinek. proto každou minutu svého volného času nevěnuju svým koníčkům ve kterých na sobě úpěnlivě pracuju, jináč mám na sobě punc líné neaktivní prasnice… ale v klidu si jedu v tempu které mi vyhovuje a zbytečně se nestresuju, což je pro mě mnohem podstatnější (a hlavně pro moje zdraví). žádný tvůrce přeci nikomu nic nedluží, tak proč by to měl hrotit, oni ti diváci si stejně budou dělat co chtějí, nikoho na svým kanálu neudržíš, když on sám nebude chtít… zkrátka toč, stříhej a vydávej jak vyhovuje tobě a raduj se z toho procesu… a když někdo přijde a řekne – „hele, super!“ pro sebe si zařvi – „skvělý! prima bonus…“ 😉

daniel339100(Nintendo 128)

K natáčení mě motivuje i to, že z toho mého hraní zůstalo něco dlouhodobého. Když si teď zahraju nějakou hru a postupně si ji nacvičím (třeba po 20-ti i více dohráních) a potom si ji natočím, tak potom mám pocit, že to nebyl promrhaný čas. Je v tom prostě přidaná hodnota. Docela zvažuju, že bych si založil herní deníček. Do něj bych si ke každé hře napsal recenzi a pocity z hraní, přidal bych k ní screenshoty a video. Pak bych si svou recenzi třeba za 10 let přečetl :). Bylo by to jako listovat ve starém časopise (třeba v Exculibru).

Já se snažím mít na kanále nová videa tak 5x týdně. U kanálů na YT mě zajímá spíš pravidelnost než četnost vydávání – lépe se pak organizuje sledování. To že nějaké kanály vydávají videa denně nevidím jako problém. U žádného kanálu totiž většina diváků nesleduje všechno, třeba si jen oblíbí nějakou sérii. Lajky u videa taky používám jako označovače videí, které jsem už viděl. YouTube by na to mohl udělat nějakou speciální funkci.

U mých videí mě zajímá výhradně počet zhlédnutí. Jako dobrý výsledek považuji u videa alespoň 10 zhlédnutí, za velký úspěch považuji 40 zhlédnutí. Lajky a komentáře moc neřeším, protože videa dělám hlavně pro sebe. Teď hraju hry tak, že se vracím ke starým hrám, ty si několikrát zahraju a tím i natrénuju a pak si je natočím a dám na YT. Po nějaké delší době se pokochám jak mi to šlo :).

Když budeš chtít dělat dlouhodobou sérii, tak by podle mě bylo lepší hrát něco méně známého. Třeba i to Diablo má kvalitní český LP od člověka, který tomu fakt rozuměl. Bylo by praktické si před výběrem titulu zjistit jestli na něj už v češtině někdo neudělal video. Pokud by video už existovalo, tak danou hru hrát alespoň jinak, třeba místo válečníka hrát za čaroděje nebo tak něco.